Bij Pro Industry draait het niet alleen om het succes van bedrijven en teams, maar vooral ook om de persoonlijke groei van medewerkers. Dominique ter Veen is daar een goed voorbeeld van. Zeven jaar geleden startte hij als accountmanager in Venray. Inmiddels is hij doorgegroeid tot vestigingsmanager en kijkt hij met trots terug op zijn weg hiernaartoe en met enthousiasme naar wat er nog komt.
- 22 september 2025
- 5 min. leestijd
Bourgondische familieman met een passie voor sport en muziek
Dominique is 34 jaar en woont samen met zijn gezin in Cuijk. Buiten zijn werk geniet hij van het bourgondische leven: borrels en diners met vrienden en familie, maar ook concerten en festivals. Sport speelt ook een grote rol: je vindt hem regelmatig in de sportschool en hij volgt fanatiek voetbal en Formule 1.
"Ik voel me een echte bourgondiër: lekker eten, goede muziek en gezelligheid met vrienden en familie. Dat geeft me energie naast mijn werk."
Hoe zijn carrière begon
Dominique kwam zeven jaar geleden bij Pro Industry werken, sindsdien heeft hij erg veel meegemaakt binnen het bedrijf!
Hoe ben je terechtgekomen bij Pro Industry en wat trok je aan in de functie waarmee je begon?
''Zo'n zeven jaar geleden werd ik benaderd door onze oud-collega Hassan. Hij vertelde me over een vacature voor accountmanager in een nieuwe vestiging in Venray. Het zou de twaalfde vestiging van Pro Industry worden en ik was meteen enthousiast. Het was duidelijk een commerciële organisatie met volop doorgroeimogelijkheden, vooral omdat ik in een kleine vestiging zou starten met slechts één collega. Ik zag direct de kans om mijn commerciële drive te laten zien en mooie stappen te zetten in mijn carrière.''
Van accountmanager tot vestigingsmanager
Dominique’s ambitie was vanaf het begin helder: groeien. Na een jaar volgde een promotie tot senior accountmanager en 2,5 jaar later bereikte hij zijn doel: vestigingsmanager.
Welke ambities had je toen je startte en hoe zijn die veranderd?
Vanaf dag één wilde ik excelleren als accountmanager en doorgroeien. Dat is gelukt, maar mijn ambitie stopt daar niet. Inmiddels ben ik op meerdere vlakken binnen de organisatie actief.
Zijn eerdere ervaringen in horeca, e-commerce en de uitzendbranche komen hier goed van pas.
"Al mijn eerdere ervaringen: commercieel, servicegericht, administratief en ondernemend, vallen bij Pro Industry perfect samen."
Van vestigingsmanager naar commercieel manager
Na vier jaar als vestigingsmanager was Dominique toe aan een nieuwe uitdaging. Begin 2024 kreeg hij de kans om tijdelijk als interim-vestigingsmanager in Den Bosch bij te springen toen de vestigingsmanager daar wegviel. Hierdoor moest hij zijn eigen vestiging in Venray wat meer loslaten en op afstand aansturen. Dat ging verrassend goed: het team in Venray draaide zelfstandig door en presteerde prima.
Terugkeren naar een vestiging die eigenlijk al op eigen benen stond, zag Dominique niet zitten. Hij had bovendien intern al aangegeven dat hij toe was aan een volgende stap:
"Ik zit hier goed bij Pro, ik ben echt niet van plan weg te gaan, ik adem Pro, maar de functie van vestigingsmanager had ik wel een beetje uitgespeeld."
In overleg met de directie (waaronder commercieel directeur Max) werden de mogelijkheden besproken. Toevallig was kort daarvoor in een managementoverleg zijn naam al genoemd als potentiële Commercieel Manager Zuid. Binnen een paar weken was het rond: Dominique werd gepromoveerd tot commercieel manager, verantwoordelijk voor de salesresultaten in de regio Zuid.
De snelheid waarmee het ging, verraste hem. Hij schoof direct aan in een overleg over de verdeling van taken en doelen in zijn nieuwe rol. Hoewel het even wennen was. Het is een hele andere kant van het bedrijf. Inmiddels voelt hij zich als een vis in het water als commercieel manager.
De eerste resultaten zijn veelbelovend: in het derde kwartaal van 2024 behaalde zijn team 50% meer omzet dan in het tweede kwartaal, en ook de conversiepercentages zijn flink omhoog gegaan. Het team groeit bovendien; Dominique is druk bezig om nieuwe salescollega’s aan te nemen zodat ze snel op volle sterkte zijn.
Wat hij in zijn nieuwe rol een beetje mist, is de dagelijkse dynamiek van de vestiging. Toch haalt hij veel voldoening uit de uitdaging om het salesteam op te bouwen en successen te boeken. Bovendien geniet hij van de afwisseling om nu op veertien verschillende vestigingen en het hoofdkantoor te komen, waar hij met allerlei collega’s samenwerkt en ideeën opdoet.
Samen winnen
Een typische werkdag van Dominique is dynamisch en veelzijdig: coachen, resultaten analyseren, klanten spreken en nieuw talent werven. Toch draait het altijd om samenwerken.
Hoe zie jij onze kernwaarde ‘samen winnen’ terug in je werk?
We willen allemaal winnen, maar we begrijpen ook dat we dit samen veel beter kunnen. We accepteren kritiek van elkaar omdat we weten dat dit in het belang van het teamdoel is.
Hoe motiveer jij anderen in jouw team om het beste uit zichzelf te halen?
Omdat we een commerciële organisatie zijn, worden we ook beloond op onze prestaties. Hoe beter jij jezelf weet te ontwikkelen, hoe gemakkelijker je kunt presteren.
‘’Naast het harde werken, heb je enorm veel lol met je collega's. Na twee keer knipperen is de dag alweer voorbij.’’
Succesmomenten en uitdagingen
Het laten groeien van de vestiging in Venray ziet Dominique als zijn grootste succes. Dankzij een duidelijke strategie en teamwork is het gelukt om de vestiging uit te bouwen tot een van de grootste van Pro Industry. In 2024 werd Venray zelfs uitgeroepen tot Vestiging van het jaar.
Maar er waren ook uitdagingen. Zo verliep de samenwerking binnen het team een periode stroef door miscommunicatie.
"Dat succes bewijst dat we met de juiste aanpak alles kunnen bereiken. Door open gesprekken te voeren en duidelijke afspraken te maken, kwamen we er sterker uit. Die ervaring heeft ons als team dichter bij elkaar gebracht."
Ook in zijn nieuwe functie moest Dominique een aantal obstakels overwinnen. Zo bleek niet elke collega op de juiste plek te zitten; er is een kleine wisseling geweest in het team en nieuwe talenten zijn aangetrokken. Eén collega die eerst niet optimaal functioneerde, heeft Dominique weten te laten groeien tot iemand die hij nu met een gerust hart meer verantwoordelijkheid geeft. Dat beschouwt hij ook als een winst. En de cijfers liegen er niet om: de groei die zijn team in korte tijd doormaakt, ziet hij als een mooie voortzetting van zijn successen.
Vooruitkijken en doorgroeien?
De komende jaren wil Dominique zijn leiderschapskwaliteiten verder ontwikkelen en een bredere rol spelen binnen de organisatie. Zo ambieert hij op termijn een functie als regiomanager. Maar andere dingen spreken hem ook aan, bijvoorbeeld een rol in business development of een functie waarin hij meerdere vestigingen of teams aanstuurt. Eén ding staat vast: stilzitten is er niet bij.
Dominique had al vroeg uitgesproken dat hij binnen circa anderhalf jaar een nieuwe stap wilde maken "in 2026 ben ik in ieder geval geen vestigingsmanager," had hij begin 2024 voorspeld en die belofte aan zichzelf heeft hij waargemaakt.
Waarom Pro Industry uniek is
Voor Dominique zit de kracht van Pro Industry in de cultuur: commercieel, professioneel en toch als vrienden. Eigenaarschap, commercieel inzicht en teamspirit zijn volgens hem de belangrijkste eigenschappen om succesvol te zijn.
Hoe onderscheidt Pro Industry zich volgens jou van andere werkgevers in de sales- of recruitmentsector?
Onze cultuur is iets wat je nergens anders terugvindt. Het succes dat we ieder jaar boeken maakt ons ook onderscheidend van andere organisaties.
Wat hem elke dag motiveert
De dynamiek van de arbeidsbemiddeling, de constante uitdagingen, maar vooral ook de lol met collega’s zorgen ervoor dat Dominique elke dag met plezier naar zijn werk gaat.
"De dagen vliegen voorbij. We werken hard, maar hebben ook ontzettend veel plezier. Die combinatie maakt dat ik elke dag met energie naar mijn werk ga''
Tot slot heeft Dominique nog een tip voor collega’s die ook carrière willen maken binnen Pro Industry: blijf nuchter, lever prestaties en werk samen. "Zorg dat je jezelf bent en dat je gewoon doet wat gedaan moet worden. Denk in oplossingen en trek elkaar omhoog. Ga niet naast je schoenen lopen, maar laat met je resultaten zien wie je bent. Dan word je vanzelf gezien." adviseert hij.